درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

حضور سفیر اتریش در استان گلستان

دسته بندی اخبار / 1398/5/13

 

مهندس چوپانی در نشست با سفیر کشور اتریش در جمهوری اسلامی ایران

در نظر داریم جهت توسعه و تامین صنعت شیر و گوشت استان، ۲۰ هزار راس دام سنگین از  اروپا وارد کنیم.

آمادگی داریم سرمایه گذاری های مشترکی با طرف مقابل داشنه باشیم.

در صنعت مرغ سالانه ۲۰۰ هزار تن تولید گوشت داریم.

در صنعت گردشگری،صنایع دستی و گیاهان دارویی نیز ظرفیت ویژه ای در استان گلستان وجود دارد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، مبصری در دیدار با سفیر کشور اتریش در جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: استان گلستان در بخش کشاورزی و دامپروری، دارو سازی، حمل و نقل و سایر بخش ها توانایی خوبی دارد.

 

دکتر رضا مبصری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در این نشست عنوان کرد: در تولید ماشین آلات و صنایع غذایی ظرفیت خوبی در اتریش موجود است که آمادگی همکاری در طراحی اجرا و فروش داریم.

وی افزود: وجود تفاهم نامه صندوق توسعه ملی با استان گلستان مبنی بر ایجاد 500 هکتار گلخانه، می تواند یک موقعیت مناسبی جهت سرمایه گذاری باشد، همچنین در واردات 20 هزار راس دام سنگین مولد نیز می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

مبصری اظهار داشت: ایران با تولید 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ در سال بعنوان هفتمین تولید کننده در دنیا محسوب می شود. در تامین غذای صنعت طیور نیز 10 میلیون تن در سال بالغ بر 3/5 میلیارد دلار  نهاده نیاز است. همچنین با عنایت به توسعه این صنعت به سوی بهبود بهره وری گام برداشته ایم. 10 درصد صنعت طیور کشور، در استان گلستان وجود دارد.

 

حکیم آل جلیل عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان نیز در این دیدار ضمن اشاره به توانایی حمل و نقل استان، بیان کرد: گلستان در همسایگی آسیای میانه قرار دارد و در زمینه حمل و نقل بین المللی نیز صاحب تجربه و توانایی خوبی است.

وی افزود: شرکت های حمل و نقل استان گلستان تمایل دارند کامیون های تولید کشور اتریش را بکار گیرند.

 

هوشنگ آخوندی عضو هیات رییسه اتاق گرگان در دیدار با سفیر کشور اتریش در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در تولید ماهیان گرم آبی رتبه چهارم کشور را داریم.

وی افزود: هزار هکتار مزرعه فعال پرورش میگو در استان وجود دارد که با برنامه توسعه قابلیت افزایش تا 10 هزار هکتار نیز وجود دارد.

آخوندی خاطر نشان کرد: مجوز لازم بابت 500 هکتار مزرعه پرورش ماهی خاویاری نیز اخذ شده است که می توان در این زمینه سرمایه گذاری مشترک انجام داد.


https://edu.gccim.com/blog/408

ارسال نظر

بالا