درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

دیدار استاندار گلستان با فعالین اقتصادی استان گلستان

دسته بندی اخبار / 1398/7/24
رونق تولید در گرو رونق بازرگانی است

استاندار گلستان با تأکید بر فعالیت بخش خصوصی در حوزه های اقتصادی استان، رونق تولید را در گرو رونق بازرگانی دانست و اظهار کرد: اگر بخش بازرگانی استان فعال شود، بخش تولیدی نیز رونق خواهد گرفت و منجر به کاهش بیکاری خواهد شد.

دکتر هادی حق شناس، صبح امروز چهارشنبه 24 مهرماه در نشست با فعالان اقتصادی استان، خاطرنشان کرد: استان گلستان جزو 10 استان برتر کشور در دارابودن ظرفیت های مختلف در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری است.

وی افزود: این استان جزو 4 استان کشور دارای هرسه مرز آبی، خاکی و هوایی است که باید بتوانیم از همه این ظرفیت های منحصر به فرد و خدادادی نهایت بهره را ببریم.

استاندار گلستان با تأکید بر استفاده از قابلیت های فراوان مرز اینچه برون، تصریح کرد: رونق این مرز، کارگشای مشکلات اقتصادی استان خواهد بود.

دکتر حق شناس، عدم تعادل در بخش های مختلف اقتصادی را یکی از مشکلات اصلی کشور دانست و گفت: اگر قیمت ها واقعی شوند و بازار به تعادل برسد، مشکلات اقتصادی مرتفع خواهد شد.

استاندار گلستان تأکید کرد: تا زمانی که ساختار واقعی بازار پول اصلاح نشود و رشد نقدینگی کنترل نشود، تورم وجود خواهد داشت.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته، دولت ها هرروز کوچکتر می شوند زیرا امور اقتصادی توسط خود مردم و بخش خصوصی انجام می شود.

استاندار گلستان در پایان اعلام آمادگی کرد از همه ظرفیت های قانونی برای حمایت از تجار و بازرگانان استفاده شود.

 

عضویت در اوراسیا موجب رونق در بسیاری از بخش ها خواهد شد

چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان: خوشبختانه در تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و این امر موجب شده احتکار خانگی کالاها دیگر مورد توجه خانواده ها نباشد.

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در این دیدار ضمن اشاره به پیوستن جمهوری اسلامی ایران به منطقه اوراسیا از 5 آبان ماه،بیان کرد: عضویت در  اوراسیا می تواند موجب رونق در بسیاری از بخش ها شود و می توان از این کیک بزرگ اقتصادی  بهره مند شد. تدوین راهکار های تسهیل مراودات و کاهش تعرفه ها از جمله اهداف اجرای این تفاهم است.

وی افزود: تنها کریدور جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با اوراسیا اینچه برون است که با همکاری ها می شود از این ظرفیت استفاده کرد.

گفتنی است در این نشست، فعالان اقتصادی به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند

 


https://edu.gccim.com/blog/513

ارسال نظر

بالا