درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست هم اندیشی بررسی طرح کریدور شمال - جنوب ( گرگان - شاهرود - طبس ) با حضور استاندار گلستان و معاون مرکز برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی

دسته بندی اخبار / 1401/4/13

مسیر ریلی اینچه برون - شاهرود کمک به اقتصاد گلستان و کشور است

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان ، چوپانی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت : احداث مسیر ریلی اینچه برون - گنبد کاووس - آزاد شهر  و شاهرود ، کمک به اقتصاد این استان و کشور بوده و شتاب در اجرایی شدن آن ضروری است.

علی محمد چوپانی در نشست هم اندیشی بررسی طرح کریدور شمال - جنوب ( گرگان - شاهرود - طبس ) با حضور استاندار گلستان و رحمانی معاون وزیر راه و شهرسازی در گرگان ، افزود:  احداث این مسیر ریلی ، حدود ۵۰۰ کیلومتر طول جابجایی کالا را از گمرک اینچه برون به گرمسار کوتاه می کند و صرفه اقتصادی فراوان برای استان و کشور در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ریلی ، راه آهن  مطالعات خود را انجام داده و بر مقرون به صرفه بودن آن تاکید دارد.

به گفته وی علاوه براین احداث این مسیر ریلی، تفاهم نامه ای بین استانداری و قرار گاه خاتم الانبیا وجود دارد و حتی کمک از پیمانکار بخش خصوصی دیده شده است.

وی بر سرمایه گذاری در اینچه برون و احداث راه آهن به سمت شاهرود را یک ضرورت دانست .

چوپانی امتداد ایجاد خط عریض ریلی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون به هدف تسریع در تخلیه و بارگیری به مقاصد، حمایت از سرمایه گذاران برای شتاب در ایجاد زیرساخت ها را تاکید کرد.

جرای کریدور شمال- جنوب، کمک به امنیت غذایی کشور است

 

عضو هیات رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت : اجرای خط ریلی کریدور شمال - جنوب در منطقه اینچه برون - شاهرود، کمک کننده امنیت غذایی کشور در آینده است.

رضا مبصری افزود: اکنون سالانه ۲۰ میلیون تن نیاز نهاده های دامی برای صنعت دامپروری بوده که ۵۰ درصد آن  می توان از طریق کریدور شمال- جنوب حمل کرد  و تضمینی برای امنیت غذایی باشد.

وی تاکید کرد: با عملیاتی شدن این طرح بزرگ ، افق تجاری استان گلستان گسترش یافته و منفعت آن به کشور هم می رسد.


https://edu.gccim.com/blog/1308

ارسال نظر

بالا