درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

گلستان ظرفیت ترانزیت غلات مورد نیاز کشور بنگلادش را دارد

دسته بندی اخبار / 1401/6/22

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان ، امیر یوسفی نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش  گفت: این استان به خاطر اتصال خط ریلی به کشور قزاقستان و روسیه، ظرفیت تامین غلات و فرآوری آن را برای کشور بنگلادش دارد.

امیر یوسفی افزود: با توجه به این که دولت سیزدهم، معاونت اقتصادی را در سفارتخانه‌ها فعال کرده می توان از این ظرفیت برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری بین استان گلستان و کشور بنگلادش به خوبی استفاده کرد.

وی گفت: علاوه بر این، استان گلستان که در بخش تولیدکشاورزی فعال است می‌تواند بخشی از نیاز کشور بنگلادش را در این بخش تامین کند.

وی افزود: سفرهای گذشته سفیر بنگلادش و در زمان حاضر رایزن بازرگانی و نماینده اتاق بازرگانی وزارت بازرگانی این کشور به گلستان می تواند آغازی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری در آینده باشد.

 

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران هم با تاکید بر علاقمندی دولتش برای افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری بین کشورش با ایران، گفت: گسترش این مناسبات با توجه به تعامل فرهنگی و تاریخی از گذشته دور، دست یافتنی است.

خانم "جولیا معین" افزود: برقراری ارتباط اتاق بازرگانی گرگان با بنگلادش می‌تواند منجر به افزایش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری شود و برای شکل گیری این ایده تلاش خواهد شد.

وی بر تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور ورفع موانع توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری و شرکت تجار ایرانی در نمایشگاه بنگلادش و معرفی محصولات تاکید کرد.

 

 


https://edu.gccim.com/blog/1318

ارسال نظر

بالا