درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

کنفرانس خبری مهندس چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان

دسته بندی اخبار / 1400/5/20

هماهنگی دولت سیزهم‌ با سایر قوا، موجب حل سریع مشکلات کشور می‌شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت که هماهنگی دولت سیزدهم با قوای مقننه و قضاییه، حل مسائل و مشکلات توسعه‌ای کشور را سرعت خواهد بخشید.

 

علی‌محمد چوپانی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: با نگاه ویژه حجت الاسلام رییسی به توسعه و تاکید ایشان بر استفاده از همه ظرفیت های کشور، فعالان اقتصادی گلستان همراهی خود با دولت سیزدهم را اعلام می کنند.

وی از طرح اجازه ورود سرمایه گذاران ایرانی ساکن خارج به کشور که از سوی رئیس قوه قضائیه ارایه شد، قدردانی کرد و گفت: عملیاتی شدن این طرح، موجب سرازیر شدن سرمایه های هموطنان خارج نشین به داخل کشور و شتاب در توسعه خواهد شد.

چوپانی در خصوص روند توسعه گلستان نیز گفت: این استان ظرفیت خوبی برای توسعه دارد که نیازمند برنامه ریزی، هماهنگی بیش از گذشته میان دستگاه‌های مرتبط و عملیاتی شدن پروژه ها بر اساس اولویت و نیز بهره برداری در زمان مناسب است .

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، اجرای طرح شیرین کن آب دریای خزر را از نیازهای ضروری استان برشمرد و گفت : این استان ظرفیت زیادی برای سرمایه گذاری در صنعت آب شیرین کن دارد.

چوپانی همچنین با تاکید بر تسریع در رونق منطقه آزاد تجاری اینچه برون افزود: بهره برداری از این طرح نیازمند ایجاد زیر ساخت هایی از جمله آب، برق است که دولت باید آن را تامین کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این جلسه بر استفاده از ظرفیت مرز مشترک با ترکمنستان و ارتباط با بازار آسیای میانه تاکید کرد و گفت: اکنون با موانع صادرات کالا از جمله محصولات کشاورزی استان به ترکمنستان مواجه هستیم که باید برای رفع آن تلاش شود.

امیر یوسفی افزود: انتظار فعالان اقتصادی استان از دولت سیزدهم این است که با نگاه ویژه ضمن حمایت از تولید بخش کشاورزی منطقه، زمینه ساز حل موانع صادرات و ممانعت از خروج ارز از کشور شود.

مطابق گزارش مسوولان سازمان جهاد کشاورزی گلستان، این استان سالانه پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کنند.

گلستان با بیش از یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور و در همسایگی ترکمنستان، خراسان شمالی ، سمنان و مازندران قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است


https://edu.gccim.com/blog/1236

ارسال نظر

بالا