درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

به مشکل زیر ساخت ها و انبار صادراتی توجه شود

دسته بندی اخبار / 1400/12/18

عابدی طی بازدید از بندر امیر آباد، در گفتگو با مدیران بندر و گمرک استان مازندران اظهار داشت؛ میبایست نقاط قوت کشور و منطقه را معرفی و چالش هایی  که در حوزه های مختلف بین المللی و تجارت داخلی وجود دارد را از زبان بخش خصوصی و بصورت میدانی و عملیاتی  کسب کرده شنیده شود تا بتوانیم از فرصتها و نقاط قوت بهره برداری کرده و راه حل های منطقی برای چالشها ارائه دهیم.

وی افزود؛ بنادر شمال در حوزه های تجارت و‌مباحث لجستیکی و‌شرایط بازار ان با بنادر جنوبی متفاوت است لذا از این رو باید رویکردها در تصمیمات نیز هم متفاوت باشد.

رییس اتاق ایران قزاقستان به پیشرو بودن صادرات اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات یک کشور نشان دهنده وضعیت توسعه یافتگی  آن می باشد. لذا باید بکوشیم تا مشکلات صادرکنندگان که در بنادر شمالی گرفتار آن هستند را بررسی و مرتفع نماییم. فارغ از سیاست های تجاری و ارزی، مشکل زیر ساخت ها و انبار صادراتی باید رفع شود تا صادرات توجیح پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی که بندر امیرآباد نسبت به سایر بنادر شمالی دارد اسکله پهلو گیری کشتی رو رو می باشدو سرمایه گذاری خوبی در زیر ساخت  ها خصوصا پهلو گیری رورو‌ریلی که در مراحل تکمیلی قرار دارد انجام شده است . با توجه به بحث ژئو پلیتیک در منطقه و کریدور های جدید و‌تحولات منطقه ای در اوراسیا و‌همچنین انسداد و محدودیت های خروج کامیون از مسیر جاده ای مرز ترکمنستان گرایش به حمل کالا بسمت مسیر دریایی بیشتر خواهد شد و سرمایه گذاری در حوزه کشتی رو رو هم ریلی و هم کامیونی  که لازمه توسعه تجارت بین المللی می باشد بیشتر خواهد شد.


https://edu.gccim.com/blog/1278

ارسال نظر

بالا