درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه کارشناسی بررسی مشکلات با موضوع اجرای دستمزد 1401

دسته بندی اخبار / 1401/2/21

جلسه کارشناسی بررسی مشکلات با موضوع اجرای دستمزد 1401 با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، اتاق تعاون، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های پیمانکاری عمرانی، انجمن صنفی کارفرمائی انبوه سازان مسکن، خانه کارگر، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار، جامعه اسلامی کارگران استان و تنی چند از فعالان اقتصادی درمحل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان برگزار و خواجه مظفری مدیرکل اداره کار ضمن عرض خوشامد اظهار داشتند باتوجه به شعار سال و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خدمت یکایک تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستیم و به ادارات مربوطه اعلام نموده ام که برای تحقق شعار سال تعامل و همکاری لازم را با سنگرنشینان تولید داشته تا فضای کسب و کار رونق بگیرد.

مهندس چوپانی رئیس اتاق و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان نمود بررسی های به عمل آمده در فروردین 1401 از وضعیت قرمز در هزینه های تولید حکایت دارد. ارزیابی ها نشان می دهد در فروردین ماه شاخص قیمت محصولات تولید شده رکورد 18 ماهه دارد. افزایش قیمت نهاده های تولید ازجمله مواد اولیه، قیمت انرژی و نرخ دستمزد باعث شده است تا قیمت محصولات تولیدی به شدت افزایش یابد. براساس داده های گردآوری شده عدد شامخ صنعت در فروردین ماه 02/37 به دست آمده است که باتوجه به تعطیلات نوروزی دور از انتظار نیست اما در مقایسه با فروردین 1400 رقم کمتری را نشان می دهد. اولین تصویر از صنعت و اقتصاد کشور در سال جدید گویای افزایش شدید هزینه تولید است، تورم در فروردین ماه چه در کل اقتصاد و چه در حوزه صنعت اثر سویی برکسب و کارها داشته، این فشار به حدی بوده که شاخص قیمت محصولات تولید شده با همان هزینه تولید در فروردین 1401 رکورد 18 ماهه را زد. هرچند امید به رشد تولید در اردیبهشت داریم ولی با حذف ارز 4200 تومانی و آماده نبودن بستر و ساز و کار آن با افزایش عمومی قیمت ها نیز در ماه های آتی روبرو خواهیم شد.

در ادامه هر یک از حاضران در جلسه نقطه نظرات خود را بیان نمودند و مقرر گردید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به منظور پشتیبانی از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی با دعوت از مدیران کل تأمین اجتماعی، اداره کل امورمالیاتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دبیر شورای عالی بانک های استان و دستگاه های نظارتی جلسه مشترک برگزار و پیرامون مباحث افزایش دستمزد سال 1401 تعامل و همکاری بیشتری با تولیدکنندگان داشته و با بسته های حمایتی برای رونق تولید و حفظ اشتغال موجود اقدام لازم به عمل آورند.     


https://edu.gccim.com/blog/1289

ارسال نظر

بالا