درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست هم اندیشی رئیس و اعضا اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان با رئیس و اعضای هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس با محوریت بررسی همکاری‌های مشترک با رویکرد اولویت‌های لجستیکی و اقتصادی

دسته بندی اخبار / 1401/3/1

در این نشست امیر عابدی ریس اتاق بازرگانی مشترک ایران قزاقستان با تاکید بر پتانسیل های بالای سرخس و منطقه ویژه اقتصادی گفت : منطقه ویژه اقتصادی سرخس تنها مکانی در کشور است که مشخصات منحصرا صادرات محور داشته و دروازه  ترانزیت کشور به شمار میرود.

 

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته و در راستای اهداف واقعی مناطق آزاد و ویژه ؛ سرخس جزبهترین ها می‌باشد .

رئیس کمسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد :قزاقستان کشوری قدرتمند بازیرساخت قوی در حوزه کشاورزی و انرژی و دارای پتانسیلهای ارزشمند لجستیکی خصوصا در خطوط ریلی می‌باشد ولذا با توجه به موقعیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس این منطقه اولویت اصلی برای تجار و صاحبین کالا و شرکتهای مهم حمل و نقلی کشور قزاقستان می‌باشد .

عابدی حجم تجارت کشورمان با قزاقستان را ۳۸۰میلیون دلار اعلام کرد و گفت:با فعال سازی بیشتر باراندازهای منطقه ویژه اقتصادی سرخس و استفاده از امکانات منحصر بفرد آن می‌توان این آمار را تا ۱میلیارد دلار افزایش داد.

در این نشست مشترک تعدادی از اعضا  هیات رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان حضور داشتند و بر حمایت همه جانبه و کمک به حضور پررنگ منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حوزه cis تاکید نمودند.

 


https://edu.gccim.com/blog/1294

ارسال نظر

بالا