درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

دیدار نمایندگان استان گلستان و رییس اتاق بازرگانی گرگان با وزیر جهاد کشاورزی

دسته بندی اخبار / 1401/4/6

به گزارش روابط عمومی اتاق  گرگان: برخی نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی و رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان با ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی دیدار کردند.

در این نشست  مهندس علی محمد چوپانی رئیس اتاق باررگانی ،صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان ضمن تقدیر از دغدغه و تلاش  نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی در جهت حل مشکلات کشاورزان اظهارداشت: از دولت و مجلس انتظار میرود با حضور هر چه بیشتر درمیان کشاورزان، مشکلات آنها را بموقع رصد و حل نمایند.

وی افزود: افزایش قیمت محصولات اساسی انگیزه کشاورزان را در تولید بیشتر و ارتقا کیفیت محصولات بالا برد و استمرار این حمایتها میتواند در خودکفایی کشور بسیار اثرگذار باشد.

دکتر غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا ضمن اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان گلستان، اظهار داشت: استان گلستان در تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی دارد لذا توجه به مشکلات این بخش میتواند اطمینان خاطری برای امنیت غذایی باشد.

رحمت نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کشاورزان از کم توقعترین قشرهای جامعه هستند و ما وظیفه داریم با برداشتن موانع از جلوی پای آنها ، این قشر زحمتکش را در انجام خدمت به کشور یاری کنیم .

وی افزود: کشاورز انتظار دارد کود، بذر، سم و دیگر نهاده ها و ادوات کشاورزی به سهولت در اختیارش قرار گیرد تا بتواند آسوده خاطر به تولید بپردازد و از دولت هم انتظار می رود وجه محصولات آنها را بموقع پرداخت نماید.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز نقش بخش کشاورزان را در ایجاد اشتغال پایدار بسیار مهم خواند وافزود: کشاورز معمولا درآمد خود را برای کشت بعدی هزینه میکند لذا پرداخت بموقع مطالبات کشاورزان اثر مثبتی در ارتقا تولیدات این بخش دارد.

وی گفت : سیاستهای حمایتی از بخش کشاورزی بایستی بازنگری شود چرا که در شرایط فعلی پاسخگوی این بخش نیست و در این راستا مجلس شورای اسلامی آماده هر گوته همکاری با دولت است.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی هم با ابراز خرسندی از نشست با نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همدلی دولت و مجلس راه را برای سیاستگذاری و تصمیم گیری در بخش کشاورزی هموار و در نتیجه مشکلات را کاهش میدهد.

وی اظهار داشت: امروز کشاورز نباید دغدغه نهاده یا دریافت وجه محصول خود را داشته باشد و دولت تلاش دارد با برنامه ای مدون مشکلات را به حداقل برساند و چشم اندازی  روشن از بخش کشاورزی را ترسیم نماید.

  شایان ذکر است در این نشست مبلغ سه هزار میلیاد تومان برای پرداخت طلب گندمکاران استان گلستان اختصاص یافت و مقرر گردید بطور متوازن  به نسبت گندم تحویلی بین تمام کشاورزان توزیع شود.

همچنین با پیشنهاد نمایندگان مردم‌گلستان در مجلس شورای اسلامی ، رئیس اتاق بازرگانی گرگان مقرر شد از طریق بانک کشاورزی تسهيلات لازم براى پرداخت باقیمانده طلب كشاورزان كلزا كار به کارخانه های روغن کشی که این محصول را از کشاورزان خریداری کرده اند پرداخت گردد.

لازم به ذکر است طی نشست مذکور در مورد کاهش خاموشی چاه های کشاورزی نیز تصمیماتی اتحاذ گردید.


https://edu.gccim.com/blog/1305

ارسال نظر

بالا