درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

ممنوعیت واردات پارچه ، تصمیمی نسنجیده بود

دسته بندی اخبار / 1402/2/31

سعید صفوی عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان ضمن انتقاد از فرایند سخت‌گیرانه دولت در بازگشت ارز برای بازرگانان، اظهار کرد: موضوع رفع تعهد ارزی بلایی است که دولت به سر بازرگانان کشور آورده؛ چراکه پرونده‌های قضایی زیادی برای تجار تشکیل شده است.

 صفوی افزود: تولیدکننده مگر چقدر سرمایه دارد که سرمایه‌ای که از کشور خارج کرده را نخواهد دوباره بازگرداند؛ اتفاقا این برای بخش خصوصی بسیار حیاتی است که سرمایه کالایی که صادر کرده را برای تولید دوباره به کشور بازگرداند.

 وی با تاکید بر اینکه دولت و مدیران دولتی برای درک بهتر موضوع باید خودشان را جای بخش خصوصی و بازرگانان بگذارند، افزود: این موضوع باید در مجلس بررسی مجدد شود زیرا در حال حاضر مشکل اصلی تولیدکننده و بازرگانان رفع تعهد ارزی است.

 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه گلستان قطب تولید مبلمان کشور است، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در منطقه صنعتی عطاآباد مشغول به فعالیت است که تامین مواد اولیه مبل نیاز اصلی آنهاست.

 او ضمن یادآوری این مطلب که چوب، ابر و پارچه از مواد اولیه این صنعت به شمار می‌رود، افزود: متأسفانه مدتی است که وزارت صمت واردات پارچه مبلی را ممنوع کرده؛ اقدامی که منجر به قاچاق این کالا به کشور شده است.

 وی اضافه کرد: وزارت صمت باهدف حمایت از تولید داخل واردات پارچه را ممنوع کرده غافل از اینکه تولید داخل امکان تامین نیاز صنعت مبل را دارد یا خیر.

 صفوی به ‌ضرورت بررسی فرصت‌ها و چالش‌های هر موضوع پیش از تصمیم‌گیری آن تاکید کرد و گفت: این مسائل چیزی نیست که یک‌شبه بتوان درباره آن مشورت گرفت و آن را عملی کرد.

 به گفته او، تولید داخل نه‌تنها توان تامین نیاز بازار مبل کشور را ندارد بلکه فاقد تنوع لازم در تولید است درحالی ‌که برای رقابت در بازار تنوع کالا حرف اول را می‌زند.


https://edu.gccim.com/blog/1396

ارسال نظر

بالا