درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

اولین جلسه کمیسیون مالیات، کار، تأمین اجتماعی، حقوقی و حمایت های قضایی و مقرراتی

دسته بندی اخبار / 1402/4/26
مشکلات بخش خصوصی را میانجی گری می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان ، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در اولین جلسه کمیسیون مالیات،کار،تامین اجتماعی، حقوقی و حمایت قضایی و مقرراتی بیان کرد: ما می‌توانیم قبل از اینکه یک واحد تولیدی به مشکل بر خورد کند و تعطیل شود با میانجی گری جلوی توقفش را بگیریم.

امیر یوسفی اظهار کرد: یکی از کارکردهای مهم کمیسیون‌ها در اتاق رفع مشکلات تولید کندگان با حضور نمایندگان بخش دولتی در دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه نقش مهمی در توسعه روابط بخش دولتی و خصوصی و رفع مشکلات دارد.

یوسفی بیان کرد: در حال حاضر تولید کنندگان گلستانی با تورم موجود و مشکلات اقتصادی زیادی که در بازار وجود دارد، نیازمند حمایت دستگاه قضائی، مالیات و بیمه هستند، چرا که اشتغال کارگران نیز به زنده بودن آنها گره خورده است و چنانچه هر واحد تولیدی تعطیل شود علاوه بر مشکلات اقتصادی، حقوق بیکاری بر دوش اداره بیمه است.

سرگردانی کارفرمایان در ادارات بیمه و مالیات

حمید سلیمانی رئیس کمیسیون مالیات،کار،تامین اجتماعی،حقوقی و حمایت های قضایی و مقرراتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در اولین جلسه این کمیسیون با بیان اینکه مجموعه‌های تولیدی توان برخوردهای نامتعارف در حوزه مالیات و بیمه را ندارند، اظهار کرد: در حال حاضر تولید کنندگان بیشتر از آنکه دغدغه توسعه تولید و اشتغالزایی داشته باشند در ادارات بیمه و مالیات سرگردانند.

حمید سلیمانی افزود: گلستان یکی از استان‌های کم برخوردار در کشور شناخته شده و به رغم اینکه در بخش طیور، کشاورزی و امنیت غذایی بسیاری از استان‌ها را تأمین می‌کند، اما از حمایت‌های ویژه ای برخوردار نیست.

وی گفت: نباید اجازه دهیم چراغ یک واحد تولیدی بنا بر رقم‌های سنگین مالیات و بیمه که بعضاً دریافت‌های نامتعارف است، خاموش شود، چرا که با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، دیگر روشن کردن آن، میسر نیست.

سلیمانی بیان کرد: تولید کنندگان گلستانی در شرایط بسیار سختی واحدهای تولیدی را مدیریت می‌کنند و به جای پرداخت‌های سنگین نیازمند تشویق هستند.

حمایت از تولید کنندگان با تشکیل کمیسیون قضائی

 

معاون قضائی رئیس کل دادگستری گلستان که در این نشست حضور داشت، با بیان اینکه تشکیل کمیسیون قضائی یکی از اقدامات مهم برای حمایت از تولید کنندگان است، اظهار کرد: این کمیسیون کمک بزرگی به رفع مشکلات تولید کنندگان در بحث بیمه، مالیات و حمایت از آنها خواهد داشت.

احمد جعفری افزود: جلسات باید در کمیسیون مالیات اتاق بازرگانی به صورت مستمر و کارشناسی بررسی، طبقه بندی و پیگیری شود، چرا که اگر همه مسائل با یکدیگر تجمیع شود بدون شک نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد.

وی افزود: دستگاه قضا طی این سه سال همواره برای رفع مشکلات موانع تولید در کنار واحدهای تولیدی و کارفرمایان ایستاده و گلستان نیز دارای رتبه چهارم در احیای واحدهای تولیدی در کشور شناخته شده است.

جعفری افزود: نمایندگان مجلس نیز باید به این کمیسیون دعوت شوند تا از نزدیک شاهد مشکلات و چالش‌های تولید کنندگان قرار بگیرند و با بهره گیری از این مسائل راه حل مناسبی در مجلس برای آن پیدا کنند.

وی گفت: از ظرفیت واحد صلح و سازش به خوبی استفاده شده و باید اطلاع رسانی بیشتری به واحدهای تولیدی برای برای رفع مشکلات در این واحد صورت گیرد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند از منابع انسانی دادگستری گلستان در رابطه با آموزش‌های حقوقی به اعضا برای آشنایی هر چه بیشتر با قوانین استفاده کند 

معرفی نماینده مالیات به اتاق بازرگانی

معاون امور مالیاتی اداره کل مالیات هم بیان کرد: به کمیسیون مالیاتی اتاق بازرگانی نماینده معرفی کنیم تا مشکلات به خارج از این کمیسیون کشیده نشود.

محمد علی رضایی افزود: قانون ارزش افزوده از سال ۸۷ اجرایی شده و اعتبار مالیاتی دارد و همه فعالان اقتصادی مسئولیت پذیرش آن را در هر خرید و فروشی دارند.

وی افزود: معتقدیم بخش تولید و صنایع استان نباید دغدغه مشکلات مالیاتی را داشته باشند و افزایش مالیات باید شرایط را بهتر کند نه اینکه فشار مضاعفی به تولید کننده وار کند که در این راستا از ارائه مشاوره برای پر کردن اظهار نامه‌های مالیاتی دریغ نمی‌کنیم.

رضایی افزود: اینکه اظهارنامه‌های مالیاتی باید چگونه پر شوند نکته بسیار مهمی است و برخی بر این باورند که فقط باید درآمد را در آن لحاظ کنند.


https://edu.gccim.com/blog/1437

ارسال نظر

بالا