درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

اولین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق گرگان

دسته بندی اخبار / 1402/5/6
  توسعه گردشگری استان همدلی و همراهی می خواهد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: توسعه گردشگری گلستان نیازمند همراهی مدیران و بخش خصوصی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان ، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی گرگان در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته ، اظهار کرد: جزیره‌ای عمل کردن در حوزه گردشگری موجب به تعویق افتادن اجرای طرح‌ها و جذب سرمایه گذار در استان می‌شود.

وی افزود: گلستان به رغم دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری اما به دلیل کم توجهی‌های که در گذشته انجام شده، متأسفانه نتوانست در این صنعت موفق عمل کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: یکی از وظایف اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه این است که چالش‌های بخش گردشگری استان را بررسی و آن را به مسئولان بالادستی برای رفع مشکلات ارجاع دهد.

وی بیان کرد: باید هر چه سریع‌تر صنعت گردشگری استان رونق بگیرد در غیر این صورت فرصت‌های گردشگری استان به سرعت از بین می‌رود.

 

اتاق بازرگانی برنامه خود را جهت توسعه گردشگری اعلام کند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و صنایع دستی گلستان با اشاره به اینکه بخش خصوصی همواره بازوی اجرایی دولت بوده است، اظهار کرد: کمبودهای فعلی در حوزه گردشگری استان، به دلیل عدم توانمندی مدیران قبلی در استفاده از منابع موجود، بوده است.

محمد جواد ساوری گفت: اگر چه در برخی زیرساخت‌های حوزه گردشگری هنوز عقب هستیم، اما گلستان به لحاظ مزیت‌های دیگری چون خط ریلی، دریایی، زمینی و هوایی امکان جذب سرمایه گذار گردشگری را برای بازدید از مکان‌های تاریخی دارد که از این امکانات استفاده بهینه نشده است.

وی افزود: باید برای توسعه استان نقشه راه تعریف کنیم و رفع دغدغه‌ها فقط به برگزاری جلسات معطوف نشود، چرا که باید خروجی و ره آوردی از این نشست‌ها در جهت توسعه صنعت گردشگری استان به دست بیاید.

ساوری بیان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان رابط بین دولت و سرمایه داران و سرمایه گذاران باید هر چه سریع‌تر برنامه‌های خود را برای برون رفت صنعت گردشگری استان از رخوت و توسعه این صنعت اعلام کند.

وی عنوان کرد: متأسفانه همچنان دست‌هایی در سایه به دنبال این هستند که پروژه‌های گردشگری استان را مدام به نفع خودشان به تعویق بیاندازند.

به گفته ساوری چنانچه بخش خصوصی در کنار دولت نباشد و دولتی‌ها از آن حمایت نکنند توسعه‌ای هم اتفاق نخواهد افتاد.

 


https://edu.gccim.com/blog/1441

ارسال نظر

بالا