درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

گزارش تصویری جلسه کارگروه تخصصصی چگونگی محاسبه مالیات بر سود حاصل از ساخت و ساز شهری

دسته بندی اخبار / 1402/6/22

در مالیات املاک پیش فروش شده تجدید نظر شود

مرتضوی رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان در کارگروه تخصصی این کمیسیون اظهار کرد: کارشناسان مالیات طی سال جاری راستی آزمایی موضوع سازندگان را در سطح وسیع‌تری قرار داده اند.

مرتضوی افزود: در همین راستا به همکاران اعلام کردیم اظهارنامه ارائه نمایند زیرا در سال‌های گذشته به علت عدم آشنایی و عدم مراجعه به اامور مالیاتی کمتر این موضوع مورد رسیدگی قرار می گرفت.

وی تاکید کرد: در صنعت ساختمان، اتمام پروژه‌ها در خوشبینانه ترین زمان ۳ سال به طول می‌انجامد .آنچه که در حوزه مالیاتی رصد می انجامد، اما در موضوع پیش فروش، بر اساس زمان معامله مالیات محاسبه می‌شود در صورتی که هزینه‌ها ادامه دارد، اگر ادامه داشته باشد راه حل دیگری برای تامین مالی پیدا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اسناد موجود است و تقاضا داریم هزینه‌ها مورد پذیرش واقع شود اگر قابل قبول نباشد رسیدگی منصفانه نبوده و در صورت عدم پذیرش، سود حاصله نیز متعارف نخواهد بود .

رییس کمیسیون احداث اتاق گرگان اقزود: بحث اصلی زمان پروژه‌های ساخت و ساز است، هیچ پروژه‌ای در کشور سراغ نداریم که طی مدت یک سال به سرانجام برسد بحث رسیدگی در واقع منصفانه و عادلانه و با توجه به جوان بودن این موضوع می بایست با حداکثر تخفیفات و مشوق‌ها صورت پذیرد.

 


https://edu.gccim.com/blog/1475

ارسال نظر

بالا