درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

مراسم جشن نسیم مهر به منظور حمایت از خانواده زندانیان

دسته بندی اخبار / 1403/3/9
مراسم جشن نسیم مهر به منظور حمایت از خانواده زندانیان با حضور آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان ، اسپانلو دادستان استان ، رئیس و برخی از اعضا هیات رئیسه و نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان و فعالان اقتصادی استان گلستان برگزار شد. 

 

رفع مشکلات اقتصادی یا مراجعه به مردم میسر خواهد بود 

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در مراسم جشن نسیم مهر به منظور حمایت از خانواده زندانیانبیان کرد:  شعار رونق تولید با مشارکت مردم، نشان از این مهم دارد که برای حل مشکل اقتصاد چاره ای جز مراجعه به مردم نیست.

 

وی افزود: می بایست به بخش خصوصی بهاء لازم داده شود تا بتوان از ظرفیتهای آن استفاده کرد.

 

یوسفی گفت:افزایش ناگهانی قبوض برق صنعت شوک بزرگی به صنعت وارد کرده است.  صنعتگر با قیمت برق سال گذشته قیمت محصول خودش را تعیین کرده اما افزایش بهای برق که در اردیبهشت عملیاتی شد شامل قبوض پارسال نیز شده و در حال حاضر صنعتگر نمی داند چگونه جبران کند

 

وی گفت:  نبایستی اجرای قانون عطف به ماسبق بشود البته در سال گذشته در مورد افزایش قیمت گاز مصرفی هم چنین اتفاقی افتاد و با پیگیری انجام شده عطف به ماسبق نشد.

 

رئیس اتاق بازرگانی گرگان اظهار داشت: ناترازی برق مشکلاتی برای صنعت گلستان ایجاد کرده است، صنعت استان حدود ۱۱ تا ۱۴ درصد برق را مصرف می کند اما میزان قطعی برق مانند استانهای یزد اصفهان و امثالهم است که میزان برق مصرفیشان بالای ۵۰ درصد است ،  اگر از استان گلستان ۱۰ مگاوات برق کم کند عدد بزرگی میشود اما در آن استانها عدد بزرگی نمی شود در واقع صنعت استان ما که  متضرر می شود

 

وی در ادامه بیان کرد: سیاست انقباضی بانک ها موجب شده تسهیلات کاملا قفل شده و واحدهای تولیدی دچار بی پولی و رکود شده اند. چنین سیاستی  به ضرر صنعت استان است چرا که به نورچشمی ها و صنایع بزرگ تسهیلات می دهند اما صنایع کوچک چیزی گیرشان نمی آید

 

وی اظهار کرد: واحدهای داوری در اتاقها جنبه بین المللی دارند لذا انتظار داریم پرونده های مربوط به فعالان اقتصادی مستقیم به مرکز داوری اتاق ارجاع شود که بتوانیم هم بموقع و هم تخصصی به آن رسیدگی کنیم.

 

یوسفی گفت: قیمت گذاری دستوری  موجب شده صنایع مرتبط رشد نکند و سرمایه گذاری و صادرات هم تحت الشعاع قرار گیرد.  دولت بایستی باکم کردن فشار از روی تولید، فضا را برای توسعه فراهم سازد.


https://edu.gccim.com/blog/1598

ارسال نظر

بالا