درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست تخصصی بررسی مشکلات بانوان در زمینه صنایع دستی

دسته بندی اخبار / 1403/7/11

نشست تخصصی بررسی مشکلات بانوان در زمینه صنایع دستی با حضور ساوری مدیر کل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، رئیس و برخی از اعضا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان

 

توسعه بدون حضور بانوان ممکن نیست

امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در نشست تخصصی بررسی مشکلات بانوان در زمینه صنایع دستی بیان کرد:زنان به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جمعیت جامعه نقش اساسی در همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و ورزشی دارند.

وی افزود:امروز بانوان جامعه بعنوان قشری که در بیرون از خانه نقش آفرین هستند، در خانواد نیز وظایف مهمی دارند

تربیت کننده اصلی نسل دیروز، امروز و فردا به عهده بانوان بوده ، هست و خواهد بود. به همین دلیل بایستی آنها را قهرمان نامید.

یوسفی اظهار کرد:همه بخشهای جامعه وظیفه دارند که به این قشر توجه کنند.

وی گفت:تحقق توسعه بدون مشارکت بانوان امکان پذیر نخواهد بود، لذا اتاق بازرگانی اهمیت این موضوع را درک کرده است و تلاش دارد حداقل در حیطه کاری خود جایگاه زنان را بازیابی کند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد:درهای اتاق به روی همه بانوان فعال اقتصادی باز است و تلاش داریم درهمه عرصه ها در کنار آنها باشیم.

یوسفی با اشاره به اینکه تشکیل کانون بانوان یکی از نشانه های درک درست اتاق از حوزه بانوان بوده، بیان کرد: ظرفیت بالایی در این کانون وجود دارد و امید داریم همه کمک کنند که از این ظرفیتها به نحو عالی استفاده شود.

وی گفت:انتظار داریم بانوان فعال هرچه بیشتر جذب کانون بشوند و بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود:همانگونه که مطلع هستید توسعه استان بسیار ضعیف است و انتظار داریم بانوان حضور پررنگتری داشته باشند.

وی در ادامه گفت:انتظار داریم کانون، بانوان را هرچه بیشتر به سمت سرمایه گذاری، تولید و تجارت سوق دهد و تا بتوانند هرچه بیشتر در توسعه استان سهیم باشند.

یوسفی بیان کرد:امروز اتاق بیشتر از هر زمان دیگر به توان بانوان نیاز دارد و انتظار داریم حضور بیشتری در عرصه های گوناگون داشته باشد.

وی گفت:کانون بانوان یک انجمن تخصصی است و در واقع مشاور عالی اتاق محسوب می شود.

یوسفی افزود:نقطه نظرات خود را در زمینه فعالیتها و عملکرد اتاق حتماً به ما اعلام کنید که اگر خدای ناکرده راهی رو اشتباه می ریم ، اصلاح کنیم.


https://edu.gccim.com/blog/1677

ارسال نظر

بالا