درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

گردشگری صنعتی ضد تحریم

دسته بندی اخبار گردشگری / 1397/9/4

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران:

گردشگری صنعتی ضد تحریم/ به‌کارگیری از ظرفیت جشنواره اقوام در ارتقای سند گردشگری گلستان

 

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با بیان اینکه بهترین زمان جذب گردشگر و برگزاری تورهای خارجی است، گفت: باید از ظرفیت جشنواره اقوام برای ارتقای سند گردشگری استان گلستان استفاده کرد.

رائیجی به برگزاری  جشنواره اقوام در استان اشاره کرد و گفت: جشنواره پدیده بسیار خوبی برای استان است و با توجه به اینکه در استان ما قومیتها مختلفی وجود دارد و گلستان نمونه از نظر همزیستی مسالمت‌آمیز است میتواند الگوی بسیار جالبی در کشور و حتی  جهان محسوب شود و برگزاری این جشنواره حق این استان است و به معرفی و ظرفیتهایی گلستان کمک میکند.

وی تصریح کرد: با این جشنواره عنوان کنیم افراد و قومیت‌ها با هر رنگ، نژاد، مذهب و آیین و روشی که دارند میتوانند در جهت ارتقای اهداف انسانی با هم مسالمت‌آمیز زندگی کنند.

 

صنعت گردشگری ضد تحریم است

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ادامه داد: این پیامی است که از این جشنواره‌ها به مخاطبین مخابره میشود و این جشنواره فرهنگ اقوام که به شکل بینالمللی در نظر گرفته شده چنین موضوعاتی را دنبال میکند.

رائیجی عضو هیات رییسه اتاق گرگان افزود: گردشگری هدف کلی دارد و به دنبال این است که انسانها بدون درگیری و با توجه به تفاوتهایی که دارند با گفت‌وگو و همزیستی مناسب با هم به خوب زندگی کنند.

وی گفت: موضوع دیگری که میتواند این جشنواره دنبال کند ارتقای سند گردشگری است و صنعت گردشگری صادرات نامرئی به شمار میرود و با توجه به تحولات اقتصادی اخیر و ارزان شدن بسیاری از امکانات گردشگری، تفریحی و رفاهی در کشور بهترین زمان جذب گردشگر و تور های خارجی است.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران تاکید کرد: صنعت گردشگری جزو چند صنعت برتر درآمدزایی دنیا است، این صنعت بیش از همه صنایع یک صنعت همه جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی میتواند باشد.

رائیجی تاکید کرد: گردشگری یک صنعت صلح دوستی بهشمار میرود و با توجه به تحریم ظالمانه که بر ما تحمیل شده صنعت گردشگری تحریم‌پذیر نیست و صنعت ضدتحریم باید از آن یاد کرد.

 

 98 درصد گردشگران خارجی با رضایتمندی از ایران خارج می‌شوند

وی یادآور شد: با توجه به اینکه آمارها نشان میدهد 98 درصد گردشگران خارجی با رضایتمندی خوبی از ایران خارج میشوند این گردشگران میتوانند سفیران بسیار خوبی برای کشور ما باشند.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران تاکید کرد: اخیرا در روز 22 آبان، چهلمین نشست عمومی اعضای سازمان جهانی گردشگری در همدان برگزار شد و این استان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا معرفی شد.

رائیجی افزود: در آن نشست به دو صنعت تاکید زیادی شد که یکی از این موضوعات استفاده از دجیتال در گردشگری و دومین موضوع نیز بهرهبرداری از صنعت بومگردی بود.

وی گفت: به نظر بنده صنعت گردشگری دنیا چرخش خوبی به سمت بومگردی و طبیعت‌گردی دارد و شاید به یک معنا فارغ شدن از زندگی ماشینی و گذراندن فراغت در این زمینه نیز محسوب شود.

 

 ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان معرفی نشده است

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران یادآور شد: ظرفیتهای بسیار خوبی در استان گلستان موجود دارد ولی این ظرفیتها بازیابی و عینی‌پروری یا معرفی نشده است و  در اصل باید گفت برای چرخش درآوردن اقتصاد گردشگری استان باید به گردشگری داخلی بپردازیم.

رائیجی با اشاره به حضور استانهای مختلف در جشنواره اقوام  تاکید کرد: حضور استانهای مختلف در استان گلستان ما را در جهت معرفی امکانات گردشگری در استان‌ها میتواند کمک کند.

وی افزود: نشست با سفرای چند کشور را در استان گلستان در جلسات اتاق بازرگانی داشتیم و این نشست شروع کار است و جهت اینکه بهرهبرداری خوبی از این نشستها شود باید همه عزیزان درگیر صنعت گردشگری پای کار بیایند.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ادامه داد: تور گردانان و مجموعه راهنماییهای گردشگری و هتل داران عزیز سیستم بومگردی و توریسم یا اکوتوریسم و توریسم گردشگری و پزشکی و توریست سلامت باید با همه توان پای کار بیایند و پیگیر موضوعات مصوب شده در نشستهای مختلف جشنوار اقوام باشند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

رائیجی افزود: تاکید بنده این است که صنعت گردشگری را هرچه زودتر باید از این حالت خارج کرده و به سمت ارتقا رونق بدهیم  چرا که صنعت گردشگری جزو سومین و چهارمین صنعت دنیا است و صنعت بسیار موثری است و در تولید ناخالص ملی نیز نقش اساسی دارد.فارس


https://edu.gccim.com/blog/85

ارسال نظر

بالا