درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان گلستان با نماینده انجمن کارگزاری تجاری آلمان و کشورهای روبه توسعه

دسته بندی اخبار / 1401/5/8

کشت زعفران، جاذبه سرمایه‌گذاری گلستان است/ ماشین‌آلات واحدهای صنعتی باید روزآمد شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: این استان شمالی با برخورداری از ظرفیت بکر در بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات از جذب سرمایه‌گذاری بسیار بالای برخوردار است که کشت زعفران و تولید گوشت مرغ از جمله آن است.

علی‌محمد چوپانی در نشست فعالان اقتصادی استان با نماینده انجمن کارگزاری تجاری آلمان و کشورهای روبه توسعه در گرگان اظهار داشت: باید با معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در مسیر حل مشکلات رونق تولید و صنایع موردنیاز و بالا بردن ارزش افزوده تلاش کنیم.

وی گفت: این استان شمالی ظرفیت های بسیار خوب صادراتی از جمله تولید زعفران، صنعت مرغ با تولید سالانه ۲۵۰ هزار تُن و خشکبار و میوه جات دارد که باید بستر سرمایه گذاری برای این حوزه بیش از گذشته فراهم شود.

وی روزآمدکردن ماشین‌آلات واحدهای تولیدی و رقابتی‌کردن تولید محصولات فرآوری از جمله نساجی (پنبه) ، تولید بذر کشاورزی به ویژه در حوزه تولیدات گلخانه‌ای، اصلاح نژاد دام و رونق تولید، افزایش مکانیزاسیون کشاورزی با بهره گیری از تکنولوژی نوین، حفظ محیط زیست در تولیدات کشاورزی، استفاده از دانش روز در شیرین آب دریای خزر و بکارگیری ماشین آلات در تولید کنستانتره میوه را از جمله نیازهای سرمایه‌گذاری گلستان برشمرد.

مطابق گزارش  ، بیش از ۸۰۰ فعال اقتصادی در گلستان دارای کارت بازرگانی از این اتاق هستند و عمده فعالیت فعالان اقتصادی استان در کشورهای آسیای میانه است.

داشتن مرز خشکی با کشور ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه و چین از طریق زمینی و ریلی، دسترسی به بنادر دریای خزر و ارتباط با کشورهای حوزه این دریا از طریق مازندران، وجود فرودگاه های گرگان و کلاله و گمرک اینچه برون گنبدکاووس و تولید سالانه حدود پنج میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی، از جمله ویژگی های رونق مبادلات تجاری استان گلستان به شمار می‌رود.

استان گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد بیشتر اهالی آن بر پایه کشاورزی است

 

ایران به دنبال عضویت در اتاق بازرگانی بین‌المللی است

نایب رییس کمیسون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تشریح برخی ظرفیت‌های کشاورزی ایران گفت: این اتاق به دنبال عضویت در اتاق بازرگانی بین‌المللی "آی‌سی‌سی" و ورود به جمع کشورهای برتر کشاورزی جهان است.

امیر یوسفی روز پنجشنبه در نشست شماری از فعالان اقتصادی گلستان با نماینده انجمن کارگزاری تجاری آلمان و کشورهای روبه توسعه در گرگان افزود:با عضویت در آی‌سی‌سی ظرفیت تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایران بیش از گذشته به دنیا معرفی خواهد شد.

به گفته وی ایران، ایتالیا و آرژانتین برای عضویت در آی‌سی‌سی انتخاب شده‌اند و نماینده اتاق بازرگانی ایران در حال پیگیری تحقق آن است.

وی تاکید کرد: از ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی فقط به چند کشور از جمله عراق و افغانستان استفاده می شود که این روند پاسخگوی نیاز صادراتی بخش کشاورزی کشور نیست و عضویت در هاب کشاورزی جهان برای دستیابی به تکنولوژی روز دنیا در تولید و صادرات ضروری است.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هست ادامه داد: گلستان با برخورداری از جایگاه برتر کشوری در تولید محصولات کشاورزی می‌تواند از ورود به هاب کشاورزی دنیا برای توسعه اقتصادی منطقه و افزایش درآمد خانوارهای استان بهره‌مند شود


https://edu.gccim.com/blog/1312

ارسال نظر

بالا