درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه کارشناسی پیرامون تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در حمایت از تولید با مدیران امورمالیاتی استان

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1401/1/29

جلسه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان پیرامون تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، حفظ اشتغال موجود و مانع زدائی از مشکلات پیش رو واحد های تولیدی و فعالان اقتصادی با حضور مدیر کل محترم امور مالیاتی، دادستانی انتظامی و معاونین مربوطه در ذیل کمیته صنعت –بیمه- مالیات در محل اتاق بازرگانی در تاریخ 28/1/1401 برگزار و مهندس چوپانی رییس اتاق و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشتند اگر تولید داشته باشیم ، همه چی داریم، حتی رئیس جمهور محترم نیز در جمع روحانیون بر محوریت تولید تاکید داشتند . همچنین وی از همکاری بسیار خوب مدیر کل و دیگر همکاران در سال 1400 برای گره گشایی مشکلات فعالان اقتصادی تقدیر و تشکر نمود و عنوان کرد  تعامل موجود برگرفته از احساس مسئولیت میباشد و ما نیز کنار شما هستیم. شاید بعضی مواقع اشکالاتی در بعضی بخشنامه هاو دستورالعمل ها بوده و هست و دستگاه مربوطه به لحاظ وظایف سازمانی نمیتواند ورود کند .لذا ما بعنوان مشاور 3 قوه همواره برخورد وظیفه میدانیم در کنار دستگاه های اجرائی به ویژه سازمان امور مالیاتی بعنوان مطالبه گر برای گره گشایی و مانع زدائی همه گونه همکاری را با شما خواهیم داشت.

حاجی مشهدی مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان در این نشست ضمن عرض  تبریک اعیاد و تشکر از برگزاری جلسه اظهار داشت هدف اصلی ما در سال جاری بحث حمایت از تولید عینیت بخشیدن است و به همکاران محترم نیز ابلاغ نموده برای توسعه و پیشرفت واحد های تولیدی و مساعدت به فعالان اقتصادی خصاصت نداشته باشید و در راستای وظایف ذاتی خویش با قبول مسئولیت احساس وظیفه دینی و ملی، واحد های تولیدی را در شرایط کنونی حمایت کنید .

وی همچنین اظهار داشت، از اتاق بازرگانی که همواره یارو یاور ما در پیشبرد وظایف سازمانی بوده ، تقدیر و تشکر دارم ، رئیس اتاق نیز به واسطه حضور فعال در کارگروه های استانی بویژه ستاد تسهیل ، شورای گفتگو که سنگ تمام  میگذارند و در سطح ملی پیگیر امورات شده، واقعاً موجب دلگرمی است لذا برای تسهیل در امور چنانچه هر یک از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی مشکلی دارند در مرحله رسیدگی و تشخیص به ما رجوع کنند ، قطعا همکاری بهتر خواهد بود قبل از قطعی شدن پرونده ها با حسن نیت درکنار هم باشیم ، مشکلات حل خواهد شد . همکاران امور مالیاتی دربخش رسیدگی از دانش لازم برخوردار هستند و با دید باز نظرات مودیان محترم را می پذیرند .

رضایی قلعه معاون اداره کل امور مالیاتی اظهار داشت، تعدادی از پرونده ها به ناچار در قالب ماده 238 در اختیار رییس امور میباشد و چنانچه ظرف مهلت قانونی سی روز به هر دلیلی طرفین قانع نشده باشند مراتب برای رسیدگی به هیات حل اختلاف ارجاع خواهد شد .هم اکنون به همکاران محترم توصیه شده ، حداکثر همکاری را با مودیان محترم داشته باشند و بی جهت پرونده ها به کمیسیون رسیدگی ارجاع نشود .

وی عنوان نمود از 13 دی ماه 1400 با  قوانین جدید تغییراتی در نحوه رسیدگی و برگزاری جلسات هیئت ها صورت گرفته و انشاء رأی پرونده ها برای پرهیز از احساس سازمانی به قضات محترم محول شده و برای حضور فعال قضات در جلسات رسیدگی از قضات باز نشسته و حقوقدان استفاده میکنیم و دغدغه اصلی مودیان محترم بر طرف گردید، در سالجاری به علت عدم معرفی نمایندگان بند 3 تا کنون پرونده شرکت ها در جریان رسیدگی قرار نگرفته و هیئت ها در حال حاضر به پرونده های مشاغل و مستغلات رسیدگی میکنند از دادستان محترم مرکز استان تقاضای معرفی قضاوت باز نشسته و حقوقدان بیشتری داشته ایم.

مصوبات این نشست:  

1-مقرر شد اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان در اسرع وقت نسبت به معرفی نمایندگان بند 3 در سطح استان گلستان اقدام لازم را بعمل آورند.

2-اداره کل امور مالیاتی نیز به روسای امور اعلام نماید قبل از ارجاع پرونده ها به هیات رسیدگی همکاری لازم را با مودیان محترم داشته باشند .و حتی الامکان در صورت به نتیجه نرسیدن ضمن اطلاع رسانی به مدیر ما فوق از اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان بعنوان مرضی الطرفین قبل از ارجاع به کمیسیون رسیدگی برای حل و فصل پرونده ها دعوت بعمل آید .

3-برگزاری دوره آموزشی بنگاه داری، شرکت داری و صورت های مالیاتی برای واحد های تولیدی و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی


https://edu.gccim.com/blog/1285

ارسال نظر

بالا