درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه کارشناسی بررسی مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای بهبود فضای کسب و کار

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1401/2/17

جلسه کارشناسی بررسی مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای بهبود فضای کسب و کار با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان محترم مرکز استان، سرپرست سازمان صمت، رئیس اتاق و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل اداره کل دادگستری استان گلستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان؛ این گردهمایی با حضور رئیس کل دادگستری رئیس اتاق بازرگانی و همچنین دادستان مرکز گلستان برگزار شد

مهندس چوپانی در نشست با مدیر کل دادگستری و دادستان استان گلستان تاکید بر اینکه کماکان ما در کنار امورات خیر هستیم؛ بیان کرد: فعالان اقتصادی استان گلستان با محوریت اتاق بازرگانی گرگان، در زمان بحران سیل در استان گلستان روزانه 20 هزار غذای گرم  توزیع کردند. همچنین در رابطه ریشه کن کردن ویروس کرونا 33 میلیارد تومان برای تجهیز مراکز بیمارستانی کمک شد.

مهندس علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان افزود: در بحث مالیات 120% در استان گلستان اخذ شده در حالی که درآمد استان گلستان نصف سرانه کشوری است.

وی اظهار داشت:  خوشبختانه این سالها فعالان اقتصادی پیوسته در کنار رهبر انقلاب بودند و این یک وظیفه شرعی و ملی است. لذا هر زمان احساس کردید نیاز به کمک ما است در خدمت هستیم قوه قضائی عضوشورای صیانت از حقوق بیت المال است انتظار داریم در مباحث حمایت از حقوق بیت المال به نقطه نظرات کرشناسی بخش خصوصی توجه شود.

چوپانی گفت: متاسفانه برخی مدیران فرمایشات مقام معظم رهبری را درک نمی کنند  می بایست هم سو با فرمایشات مقام معظم رهبری گام بردارند.

رئیس اتاق گرگان افزود: در سیستم کمیسیون مالیاتی انتظار است قضات با نمایندگان بخش خصوصی  هماهنگ باشند که اجحافی در حق کسی صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: امروز هزینه های ملی نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است  اینجاست که دولت باید پاپیش گذاشته و سیاست غلط در سال های گذشته را جبران نماید.

وی افزود: ما الان با تصمیماتی از طرف دولت مواجه هستیم که معقول نیست، سیاستگذار هم آن ها را نمی بیند. ما پدیده اضمحلال سود در تورم داریم، به شرکت های پیمانکاری که پیمان بسته، میثاق ملی بسته اند اجحاف می شود، نظر ما این است قیمت گاز را دولت 8 برابر کرده و با شعار سال مقام معظم رهبری در تضاد می باشد. 

چوپانی اشاره کرد: دست نامریی در کار است می تواند بر مشکلات کشور بیفزاید 57% مزد کارگر اضافه شده و دیگر هزینه های جانبی تولید را زمین گیر میکند. تقاضا داریم باتوجه به مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی با تولیدکنندگان، دستگاه های اجرایی تعامل بیشتری داشته باشند. دستگاه نظارتی به صورت قهری با فعالان اقتصادی برخورد نکنند. سرعت تورم از سرعت سود بنگاه ها بیشتر شده است. تاوان سیاست های غلط و عدم پیش بینی تورم را نباید بنگاه های اقتصادی بدهند. ما باید یک حسابرسی تورمی داشته باشیم و تقاضا داریم این موضوع در جلسات سران قوا دیده و برای آن چاره اندیشی شود. امروز هزینه های مسکن نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است و دولت باید پا پیش بگذارد. سیاست غلط در سال گذشته از 5/1 میلیارد تومان واردات 30 میلیارد قاچاق شده است. 1/5 میلیارد دلار قاچاق صورت گرفته و عامل بازدارنده تولیدکنندگان پدیده قاچاق است.

 

دادستان مرکز استان هم در این مراسم گفت:  امروز با طیفی از زندانیان مواجهیم که به علت شرایط اقتصادی و تورم،  در کسب و کارهای خود به مشکل برخوردند و به علت ناتوانی در ادای دیون خود راهی زندان شده اند .

محمود اسپانلو افزود: هر چند در محاکم  استان تا حد امکان از ظرفیت های مجازات های جایگزن حبس استفاده می کنیم اما باز هم به علت قوانین و مسائل اقتصادی شاهد ورود به زندان هستیم که این امر علاوه بر خود فرد،  خانواده های آنان را نیز دچار مشکل  کرده است .

دادستان اسپانلو افزود:  تعداد زیادی از این زندانیان ، سرپرست خانواده هستند و برچسب زندان آسیب ها و چالش های جدی برای خانواده های آنان دارد.

وی ادامه داد: ما در انجمن حمایت از خانواده های زندانیان گرگان به دنبال رفع بخشی از مشکلات این خانواده ها هستیم و امیدواریم با همراهی فعالان اقتصادی و خیران کمی از مشکلات این قشر بکاهیم .

آسیابی اظهار داشت: قوه قضاییه با رویکرد جدید با تمام توان از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حمایت می کند و تاکنون از مراکز صنعتی استان بازدیدهایی داشته و از نزدیک با مشکلات تولیدکنندگان آشنا و به درددل آنها گوش داده و از پارلمان بخش خصوصی اتاق بازرگانی انتظار داریم با جمع بندی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان جلسات تخصصی برگزار کنید و قطعاً ما در جلسات شرکت نموده و درخدمت تولیدکنندگان خواهیم بود.

در خاتمه مقرر گردید تقویم جلسات را اتاق بازرگانی تنظیم نماید و برای برون رفت از چالش های موجود هم اندیشی شود.

 


https://edu.gccim.com/blog/1288

ارسال نظر

بالا