درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با حضور دادستان مرکز استان

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1401/2/8

جلسه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان پیرامون تحقق شعار سال مقام معظم رهبری برای بهبود فضای کسب و کار با حضور دادستان مرکز استان گلستان، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی و عضو رسمی شورای گفتگو، اعضاء شورا و فعالان اقتصادی در محل دفتر دادستان در ذیل کمیته صنعت برگزارشد.

چوپانی رییس اتاق و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات از دادستان محترم مرکز استان جناب آقای اسپانلو و دستگاه قضایی در سال گذشته که همکاری بسیار مطلوبی با فعالان اقتصادی داشته تقدیر و تشکر نمودند. اتاق بازرگانی بعنوان مشاور سه قوه ضمن رصد مسائل و مشکلات درصد احصاء مشکلات در کنار مدیران دستگاه هایاجرایی احساس دین میکنند .هم اکنون با موضوع بحران غذا در دنیا مواجه هستیم. ممنوعیت غلات و نهاده های دامی از سوی کشورهای صادر کننده برای ما یک زنگ خطر است، ما باید مراقبت بیشتری داشته باشیم و صنایع ما به لحاظ تکنولوژی در خطرند ، کارگاه های صنایع کوچک و متوسط در حال خارج شدن از گردونه فضای کسب و کار هستند، استهلاک سرمایه بخش کشاورزی بالاست. اگر در بخش صنایع کوچک و متوسط مشوق های مالی از سوی دولت صورت نگیرد، در آینده ای نه چندان دور شاهد مشکلات عدیده خواهیم بود و دربخش کشاورزی نیز باید دولت مساعدت بیشتری داشته باشد، باید به سمت فناوری هایتک برویم. موج سوم نوآوری در آینده اتفاق خواهد افتاد، برای برون رفت از چالش های موجود به سوی یکپارچه سازی برویم .تعاونی هی فعلی را پایدار نموده و استحکام ببخشیم ، سیستم بانکی استان بواسطه مصارف دستوری و تکلیفی توان ارائه خدمات جدید ندارد و منابع اندک آن پاسخگوی نیاز واحد های تولیدی نمی باشد.

اسپانلو دادستان مرکز استان و عضو رسمی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از برگزاری نشست فوق برای بهبود فضای کسب و کار تقدیر و تشکر نموده و اظهار داشت، نشست های تخصصی برگزار کنید ما در کنار فعالان اقتصادی هستیم، جریان نا سالم را معرفی کنید .بخش خصوصی اطلاعات جامع دارد. اتاق بازرگانی بازوی توانمند ماست. به سیستم بانکی خیلی فشار آورده ایم مطالبات انباشته فراوانی دارند.بانک ها باید قدرتمند تر شوند. باج خواهی از یک تولید کننده که دخل و خرجش را به سختی در می آورد هرگز نباید اتفاق بیفتد، مدیران دستگاه های اجرایی باید در خدمت تولید و سرباز انقلاب باشند. ارتباطات نا متعارف نباید شکل بگیرد. همیاری باعث میشود چشم برروی تخلف ها ببندیم. سیاست های نادرست در گذشته به وضعیت اقتصادی ضربه زده است. اعتقاد داریم فرمان مقام معظم رهبری فراتر از قانون است. یک زمانی سرمایه گذار از قوه قضائیه  فرار میکرد ولی حالا با رویکردهای جدید در زیر چتر حمایت قرار دارند.

اطلاعات صحیح را به ما انتقال بدهید و برای گره گشائی مشکلات موثر خواهد بود تا اینکه وضعیت اقتصادی را ارتقاء بدهیم. امنیت اقتصادی یکی از الویت های قوه قضایی است میبایست برای سرمایه گذار آرامش خاطر ایجاد شود.

فرهنگ قضات و مدیران دستگاه های قضایی متحول شده و تعامل با سرمایه گذاران به درستی جا افتاده است. تغییر دیدگاه مسئولیت در بحث امنیت اقتصادی یکی از نکات اساسی و رویکرد فعلی دستگاه قضائی است. ترس سرمایه گذار باید کنار گذاشته شود. وظیفه اتاق بازرگانی خیلی مهم است. عدم سلامت در اقتصاد صدمه میزند. در نهاده های دامی ضربه وارد کردند. لذا شفاف سازی یکی از وظایف همه ماست و در سال جاری حسب فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولیت همه ما سنگین تر شده و از خداوند متعال توفیقات تمانی عزیزان حاضر در جلسه را دارم و در برگزاری نشست های تخصصی ما اعلام آمادگی میکنیم.

مقرر گردید هر سه ماه یکبار جلسه تخصصی و هم اندیشی برای ارتقاء ظرفیت های تولیدی و مانع زدائی با دعوت اتاق بازرگانی برگزار گردد.


https://edu.gccim.com/blog/1286

ارسال نظر

بالا