درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه کمیته کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان درخصوص چگونگی حضور استان گلستان در نمایشگاه آلماتی قزاقستان

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1401/2/25

جلسه کمیته کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان درخصوص چگونگی حضور جمهوری اسلامی ایران بویژه استان گلستان در نمایشگاه آلماتی قزاقستان برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان

این نشست با دعوت از دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، رییس پارک علم و فناوری، شرکت  شهرک های صنعتی استان ، آقای عابدی رییس اتاق مشترک ایران و قزاقستان، سازمان جهاد کشاورزی ، سازمان صمت و تنی چند از تولید کنندگان برتر در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان برگزار شد

در این جلسه  عابدی رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان با حضور مقتدر خود در نمایشگاه آلماتی قزاقستان با توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی در سایه جنگ اوکراین فرصت بسیار خوبی برای ایران به ویژه استان گلستان خواهد بود با معرفی ظرفیت ها نگاه ها را به سمت خود جلب کنند، چرا که کشور قزاقستان  سیستم بانکی فعال دارد. با پیگیری های به عمل آمده مجوز حضور در نمایشگاه آلماتی در اواخر سال 1400 اخذ گردید مهم تر از همه سازمان توسعه تجارت پذیرفت که جمهوری اسلامی ایران با به کارگیری تمام ظرفیت ها مقتدرانه در نمایشگاه آلماتی حضور پیدا کند. هر چند از اسفند ماه 1400 تا کنون با تعطیلات زیادی مواجه بودیم ولیکن با همت دست اندرکاران و هماهنگی های بعمل آمده با سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان از هم اکنون اعلام آمادگی کرده اند از شرکت های توانمند و شرکت های متناظر دعوت بعمل آوردند .در شرایط فعلی با حضور در بازار های بین المللی یعنی آزاد سازی و رقابت پذیر شدن و مزیت های بی شماری در استان گلستان داریم و این یک فرصت طلائی است که در نمایشگاه فوق معرف ظرفیت و توانمندی های استان باشیم . تلاش داریم از ظرفیت تمام بخش ها (در حوزه صنعت ، کشاورزی، گردشگری و...) بهره ببریم و از استانداری محترم استان گلستان انتظار داریم تکلیف ایجاد کنند دستگاه های اجرایی مرتبط برای معرفی هر چند بهتر استان گلستان به ویژ ه در بخش گردشگری سلامت در این نمایشگاه وارد شویم . استانداری گلستان باید پر  رنگ ظاهر شود و با جذبه و در این نمایشگاه حضور پیدا کنیم، چرا که اعتقاد داریم جذب توریسیم ارز آوری بسیار خوبی در کلیه سطوح خواهد بود.

مسلمی معاون شرکت شهرک های صنعتی استان ضمن تشکر از رییس اتاق مشترک ایران و قزاقستان و اتاق بازرگانی اظهار داشت در حوزه ورود  شرکت های دلنش بنیان ظرفیت های بسیار خوبی در استان داریم. درصدد هستیم 5 واحد صنعتی را معرفی و به آنها کمک خواهیم کرد .با اقتدار تمام در نمایشگاه آلماتی حضور پیدا کنند، شرکت شهرک های صنعتی استان مقدار 75 متر مربع غرفه برای حضور در شرکت های کوچک و متوسط را در نظر گرفته و با توجه به پیگیری های به عمل آمده درصدد هستیم این ظرفیت را به 90 متر مربع برسانیم.

دکتر غفاری رییس پارک علم و فناوری اطلاعات استان گلستان نیز ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جلسه فوق بیان نمود این نمایشگاه می تواند در حوزه اقتصاد دانش بنیان استان گلستان نقطه اتصالی به قزاقستان باشد. با عنایت به اینکه 11 هزار واحد فناور در کشور داریم، تلاش خواهد شد استان گلستان بعنوان بازیگر اصلی با طرف قزاقستانی مسیر ارتباطی خوب و مستمر ایجاد کنیم . نمایشگاه آلماتی فرصت بسیار خوبی خواهد بود  که با برگزاری نشست مشترک و انعقاد تفاهم نامه پل ارتباطی ایجاد و بر اساس فرصت های 2 کشور فعالیت و شرایط حضور شرکت های دانش بنیان  را در کشور های آسیای میانه8 بویژه قزاقستان فراهم سازیم .صندوق فناوری و ابتکار استان گلستان تا سقف 100 میلیون تومان برای حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه آلماتی تقبل نمود که به شرکت های داوطلب کمک نماید.

ارباب مجنی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت سازمان جهاد کشاورزی استان در صدد است در حوزه تولیدات گیاهان داروئی، صنایع تبدیلی کشاورزی، کود های های عالی زمینه حضور فعالان این عرصه را فراهم آورد. چرا که نمایشگاه فوق فضای جدید برای شرکت های کوچک و متوسط است. حوزه صنعت گلخانه بسیار مهم است . صنایع  تبدیلی بازار بسیار  خوبی است . سازمان جهاد کشاورزی استان تمام سعی خود را خواهد کرد که بصورت فعال زمینه حضور تلاشگران بخش کشاورزی ، دامپروری فراهم گردد.

در ادامه هریک از حاضران در جلسه نقطه نظرات خود را بیان نمودند و مقرر گردید:

1. ساز و کار حضور شرکت های داوطلب فراهم و از طریق سازمان صمت ، سازمان جهاد کشاورزی ، پارک علم و فناوری ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری اتاق بازرگانی اطلاع رسانی شود .

2.  شرکت هائی که قابلیت صادرات داشته باشند توسط کارگروه دستگاه های اجرائی مرتبط با نظارت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان  شناسایی و انتخاب شوند .

3. برای اجرائی شدن زمینه حضور فعال واحد های تولیدی و شرکت های دانش بنیان در روز شنبه 24/2/1401 مکاتبه همکاری و مشارکت فعال در دستگاه خای اجرائی با امضاء آقای دکتر دهنوی  معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان صورت گیرد .

4. برای تسریع در روند اجرائی کار نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان نیز با وزارت مطبوع مکاتبه و زمینه حضور فعال شرکت کنندگان در نمایشگاه آلماتی فراهم شود .


https://edu.gccim.com/blog/1290

ارسال نظر

بالا